| ||||||||
|
||||||||
|
Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności - nowe prawa ustawowe związane z dostępnością podmiotów publicznych wchodzą we wrześniu 2021 r. Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, we wrześniu 2021 roku w życie wchodzą kolejne obowiązki oraz prawa związane z dostępnością. Klient w zakresie dostępności urzędu może: poinformować o braku dostępności poinformować o tym fakcie może każdy za pośrednictwem odpowiedniego wniosku złożyć wniosek o zapewnienie dostępności Każda osoba będąca osobą ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawicielem ustawowym, od dnia 9 września 2021 r. będzie miała prawo złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej. Może to nastąpić po stwierdzeniu stanu faktycznego, wskazującego, że istnieją bariery w dostępności do urzędu i jego usług. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: dane kontaktowe wnioskodawcy; wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym; wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą; wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Termin realizacji Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności W przypadku, gdy urząd nie zapewnił dostępności wnioskodawcy: wnioskodawca ma prawo złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności przez dany podmiot publiczny. Wnioski oraz skargi należy złożyć do siedziby Zarządu Mienia Komunalnego w Białymstoku:
Podstawa prawna: Pliki do pobrania: | |||||||
|