|
./include/sch_org ZMK
DYREKTOR - kompetencje
|
---|
wydawanie aktów prawnych z zakresu funkcjonowania Zarządu, udzielanie pełnomocnictw i upoważnień, a ponadto sprawy:
- gospodarowania powierzonym zasobem Miasta, Gminy Białystok i Skarbu Państwa poprzez wykonywanie uprawnień właścicielskich w granicach udzielonych pełnomocnictw Prezydenta;
- określania zadań i kierunków działania Zarządu;
- ustalania planu finansowo - rzeczowego Zarządu;
- zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Zarządzie jako jednostce sektora finansów publicznych;
- nadzorowania postępowań dotyczących udzielania zamówień publicznych;
- dokonywania czynności w zakresie spraw dotyczących stosunków pracy pracowników Zarządu, ustalanie wielkości i struktury zatrudnienia oraz zasad wynagradzania;
- nadzorowanie zadań dotyczących obsługi prawnej Zarządu;
- nadzorowanie zadań związanych z ochroną danych osobowych;
- zapewniania właściwej organizacji pracy i warunków jej wykonywania zgodnie z wymogami bhp i p.poż.;
- nadzorowania zadań z zakresu obrony cywilnej.
|
Referat Zamówień Publicznych - zakres dzialania:
|
---|
- przygotowywanie planów zamówień usług i dostaw na podstawie danych otrzymanych z komórek organizacyjnych Zarządu;
- koordynowanie prac w zakresie zamówień publicznych, w tym prowadzenie konsultacji i doradztwa;
- przygotowywanie pism i dokumentów związanych z prowadzonymi postępowaniami w sprawie zamówień publicznych, w tym ogłoszeń o wszczęciu postępowania;
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym:
- rejestrowanie wniosków o zamówienie publiczne,
- określenie trybu przygotowywanego postępowania,
- opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- przygotowywanie propozycji składu komisji przetargowych,
- przygotowywanie zarządzeń wewnętrznych w sprawie prowadzonych postępowań,
- przygotowywanie wszystkich pism i dokumentów związanych z prowadzonymi postępowaniami;
- prowadzenie ewidencji umów o udzielenie zamówienia publicznego;
- prowadzenie rejestrów zamówień publicznych;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.
|
Zespół Radców Prawnych - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji zespołu;
- sporządzanie opinii prawnych;
- udzielanie porad prawnych i konsultacji związanych z bieżącą realizacją zadań;
- dokonywanie interpretacji aktów prawnych na potrzeby komórek organizacyjnych;
- współuczestniczenie w opracowywaniu projektów przepisów prawa miejscowego;
- opiniowanie aktów wewnętrznych regulujących działalność Zarządu takich jak zarządzenia, regulaminy, instrukcje itp.;
- opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez Zarząd;
- występowanie przed sądami oraz innymi organami orzekającymi w charakterze pełnomocników procesowych;
- reprezentowanie Zarządu w postępowaniach egzekucyjnych.
|
Referat Kadr i Obsługi Zarządu - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie zasad wynagradzania pracowników;
- wykonywanie czynności związanych z naborem i zatrudnianiem pracowników;
- prowadzenie akt osobowych oraz innej dokumentacji pracowniczej;
- prowadzenie dokumentacji związanej z ubezpieczeniem społecznym pracowników;
- pilotowanie prac związanych z dokonywaniem ocen kwalifikacyjnych pracowników;
- opracowywanie planów szkoleń oraz organizowanie szkoleń pracowników;
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej świadczeń pieniężnych związanych ze stosunkiem pracy;
- sporządzanie dokumentacji związanej z ustaniem stosunku pracy;
- prowadzenie całokształtu zagadnień związanych ze sprawami socjalnym pracowników.
- koordynowanie działań w zakresie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- współuczestniczenie w przygotowywaniu projektów przepisów prawa miejscowego oraz przepisów wewnętrznych;
- prowadzenie rejestru i przechowywanie aktów prawnych prawa miejscowego oraz prawnych regulacji wewnętrznych;
- przygotowywanie materiałów na sesje Rady Miasta Białystok w zakresie dotyczącym Zarządu, w tym przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
- sporządzanie sprawozdań na podstawie danych przekazywanych z komórek merytorycznych Zarządu;
- analiza i weryfikacja szczegółowa projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego;
- udzielanie informacji w zakresie realizacji projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowań do realizacji corocznych wniosków do Budżetu Obywatelskiego;
- przygotowanie materiałów na posiedzenia Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego;
- prowadzenie rejestru pism wpływających i wychodzących oraz innych spraw kancelaryjnych;
- obsługa sekretariatu.
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- gospodarowanie mieniem ruchomym Zarządu – prowadzenie jego ewidencji;
- nadzorowanie stanu zabezpieczenia obiektu;
- bieżące zaopatrywanie komórek organizacyjnych w materiały i sprzęt biurowy;
- zapewnienie należytego stanu sanitarno – porządkowego pomieszczeń biurowych;
- obsługa i zapewnienie prawidłowego działania centrali telefonicznej oraz prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem pracowników w służbowe telefony komórkowe.
- przejmowanie, przechowywanie, zabezpieczanie i ewidencjonowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych Zarządu (w formie papierowej i na informatycznych nośnikach danych);
- porządkowanie oraz zapewnienie odpowiedniego stanu fizycznego przechowywanej dokumentacji;
- udostępnianie dokumentacji i przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
- prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego;
- składanie rocznych sprawozdań do archiwum państwowego z wykonania zadań.
|
Inspektor Ochrony Danych - zakres dzialania:
|
---|
- nadzorowanie stosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych;
- kontrola zabezpieczenia danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów o ochronie danych osobowych, zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
- nadzorowanie opracowywania i aktualizacji dokumentacji;
- sprawdzanie zgodności przetwarzanych danych z przepisami oraz opracowywaniu w tym zakresie sprawozdań;
- zapoznanie osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
- prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych w Zarządzie.
|
Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. Lotniska - zakres dzialania:
|
---|
- opiniowanie spraw związanych z dokumentacją na realizację inwestycji budowy elementów infrastruktury lotniska Białystok Krywlany;
- nadzorowanie procesu opiniowania i uzgadniania dokumentacji projektowych dla zadań inwestycyjnych związanych z budową elementów infrastruktury lotniska zgodnie z wymaganymi przepisami;
- udział w pracach komisji przetargowych i zespołów negocjacyjnych powoływanych w ramach postępowań związanych z wyborem wykonawców zadań inwestycyjnych o których mowa w pkt. 1;
- prowadzenie spraw związanych z procesem certyfikacji lotniska zgodnie z przepisami ustawy Prawo lotnicze oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych;
- nadzorowanie prowadzenia bieżących czynności związanych z utrzymaniem gotowości operacyjnej lotniska w związku z utrzymaniem gwarancji i certyfikacją lotniska;
- współpraca z zarządzającym lotniskiem (Aero Partner Spółka z o.o.), dzierżawcą lotniska (Areoklubem Polskim) głównym użytkownikiem (Areoklubem Białostockim);
- współpraca z odpowiednimi jednostkami i urzędami w sprawach związanych z certyfikacją lotniska (zarządzający/ULC);
- planowanie działań w zakresie zmiany obecnego zarządzającego lotniskiem poprzez przygotowanie instytucjonalne nowego podmiotu i zmiany wymaganych dokumentów do zarządzania.
|
Samodzielne stanowisko ds. BHP - zakres dzialania:
|
---|
- dokonywanie okresowych przeglądów warunków pracy,
- sporządzenie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- współuczestniczenie w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
- prowadzenie szkoleń wstępnych w zakresu BHP zatrudnianych pracowników, pilotowanie organizacji szkoleń okresowych,
- prowadzenie szkoleń w zakresie BHP osób uczestniczących w programie spłaty zadłużenia w formie świadczeń rzeczowych,
- prowadzenie postępowań wypadkowych, opracowywanie wniosków o charakterze profilaktycznym oraz sporządzanie sprawozdań o wypadkach przy pracy i chorobach zawodowych.
|
Samodzielne stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Ochrony Przeciw Pożarowej - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie oraz aktualizowanie planu działania na wypadek zagrożenia i wojny oraz procedur postępowania w przypadku zagrożeń oraz sytuacji nadzwyczajnych,
- nadzorowanie utrzymania w stanie sprawności technicznej budowli ochronnych znajdujących się w zarządzie ZMK oraz podejmowanie działań zmierzających do zapobiegania ich dewastacji,
- nadzorowanie zabezpieczenia siedziby Zarządu z punktu widzenia ochrony przeciwpożarowej w tym zapewnienia należytego wyposażenia w sprzęt przeciwpożarowy,
- dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w obiektach Zarządu jak też stanu zabezpieczenia na wypadek innych zagrożeń oraz sytuacji nadzwyczajnych.
|
Zastępca Dyrektora ds. Technicznych - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie rocznych planów remontów i inwestycji w uzgodnieniu z Głównym Księgowym;
- planowanie i nadzorowanie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań związanych z technicznym utrzymaniem zasobu oraz zadań dotyczących jego eksploatacji;
- nadzorowanie przygotowywania i realizacji zadań inwestycyjnych;
- nadzorowanie realizacji zadań remontowych oraz rozbiórek obiektów budowlanych;
- nadzorowanie prac dotyczących zapewnienia zewnętrznych usług w zakresie bieżącego utrzymania i eksploatacji zasobu;
- nadzorowanie spraw związanych z pozyskaniem środków ze źródeł zewnętrznych oraz rozliczeń dofinansowanych przedsięwzięć;
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji zgłoszeń, skarg i wniosków użytkowników zarządzanego zasobu dotyczących spraw technicznych i eksploatacyjnych oraz spraw związanych z obsługą mieszkańców;
- nadzorowanie prowadzenia książek obiektów;
- nadzorowanie zadań związanych z utrzymaniem i zagospodarowaniem nieruchomości gruntowych;
- nadzorowanie działań związanych z reprezentowaniem interesów Gminy Białystok we wspólnotach mieszkaniowych.
|
Dział Inwestycji - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- przygotowywanie częsci technicznej dokumentacji przetargowej udział w postępowaniach przetargowych na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowanych inwestycji, remontów generalnych budynków i przebudowy instalacji wewnętrznych w tym przygotowywanie projektów umów;
- przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy:
- w zakresie ustawiania znaków drogowych;
- w zakresie wyznaczania miejsc postojowych dla niepełnosprawnych;
- sprawdzanie kosztorysów;
- bieżąca kontrola stanu zaawansowania rzeczowego i finansowego robót inwestycyjnych;
- prowadzenie nadzoru budowlanego;
- udział w spotkaniach koordynacyjnych z udziałem projektantów i wykonawców;
- prowadzenie ewidencji realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych oraz sprawozdawczości rzeczowej i finansowej robót inwestycyjnych;
- przygotowywanie oraz przeprowadzanie odbioru robót inwestycyjnych;
- udział w przeglądach gwarancyjnych wykonanych robót inwestycyjnych;
- prowadzenie rozbiórek budynków i obiektów budowlanych na potrzeby inwestycyjne i własne;
- obsługa gwarancyjna wykonywanych zadań gwarancyjnych w tym przyjmowanie wniosków od najemców w sprawie napraw gwarancyjnych;
- współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w sprawach związanych z realizacją inwestycji budowy elementów infrastruktury lotniska Białystok Krywlany;
- dokonywanie wpisów do książek obiektu budowlanego wykonywanych zadań w zakresie działu;
- zakładanie książek obiektów przy prowadzonych nowych inwestycjach;
- współuczestniczenie w przygotowywaniu wniosków o uzyskanie dofinansowania realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych oraz kontrolowanie terminowości realizacji dofinansowywanych przedsięwzięć.
|
Dział Remontów - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- opracowywanie inwentaryzacji powierzchni zasobu gminnego;
- prowadzenie dokumentacji technicznej budynków, w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych;
- nadzór i utrzymanie w należytym stanie technicznym budynków i lokali, w tym przeprowadzanie kontroli stanu technicznego stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.)
- przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy:
- remontów bieżących budynków, budowli i lokali,
- konserwacji i utrzymania zasobu (pod kątem ogólnobudowlanym, elektrycznym i sanitarnym),
- na montaż wodomierzy, ciepłomierzy, podliczników ciepła,
- na obsługę i konserwację kotłowni gazowych,
- na obsługę i konserwację dźwigów,
- na elektroniczne zabezpieczenie budynków i lokali,
- na inne w zakresie technicznego utrzymania zasobu - w zakresie kompetencji działu;
- kontrolowanie wykonania usług i robót zlecanych podmiotom zewnętrznym w zakresie kompetencji działu;
- prowadzenie spraw związanych z technicznym utrzymaniem zasobu - dotyczy umowy o administrowanie;
- zabezpieczanie budynków i lokali przed dewastacją lub samowolnym zajęciem przez osoby nieuprawnione;
- załatwianie zgłoszeń mieszkańców w sprawach dotyczących usterek i awarii w zakresie kompetencji działu;
- opiniowanie wystąpień najemców i dzierżawców w zakresie realizacji przedsięwzięć remontowych oraz nadzór nad tymi pracami;
- przyjmowanie i opiniowanie wniosków o wykup lokali mieszkalnych;
- prowadzenie działań związanych z organizacją przestrzeni sąsiedzkiej w ramach programu „Nasze podwórko";
- analiza i weryfikacja szczegółowa projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego;
- monitorowanie stanu realizacji projektów Budżetu Obywatelskiego w zakresie zadań należących do kompetencji działu.
|
Dział Obsługi Mieszkańców - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem powierzonego majątku gminnego i likwidacją szkód oraz dochodzeniem roszczeń wynikających z zawartych w dziale umów;
- przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy:
- w zakresie utrzymania placów zabaw przy budynkach mieszkalnych,
- w zakresie bieżącego utrzymania zasobu, w tym między innymi administrowania,
- w zakresie dozoru fizycznego budynków,
- w zakresie innych spraw dotyczących bieżącego utrzymania zasobu - w ramach kompetencji działu;
- kontrolowanie wykonania usług zlecanych podmiotom zewnętrznym - w zakresie kompetencji działu;
- prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją budynków;
- prowadzenie spraw związanych z wycinką drzew i krzewów oraz nasadzeniami;
- rozpatrywanie i załatwianie skarg mieszkańców związanych ze stanem higieniczno-sanitarnym;
- utrzymanie i zagospodarowanie nieruchomości gruntowych;
- prowadzenie ewidencji wspólnot mieszkaniowych;
- opracowywanie harmonogramów zebrań wspólnot mieszkaniowych, w tym wyznaczenie uczestnictwa w zebraniu i ustalanie stanowiska w przedmiocie tematów objętych porządkiem obrad;
- inicjowanie i prowadzenie spraw wymagających podjęcia uchwał przez wspólnoty mieszkaniowe;
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością i zgodnością z prawem podejmowanych uchwał wspólnot mieszkaniowych oraz ich ewidencjonowanie i rozpowszechnianie do użytku służbowego przez inne komórki organizacyjne;
- analizowanie i bilansowanie potrzeb finansowych dotyczących zabezpieczenia udziału Gminy Białystok we wspólnotach mieszkaniowych;
- kontrola wspólnot mieszkaniowych;
- organizowanie wykonywania świadczeń rzeczowych w celu spłaty zadłużenia w zarządzanym zasobie;
- kierowanie zadłużonych użytkowników gminnego zasobu mieszkaniowego do zainteresowanych jednostek miejskich, celem spłaty zadłużenia w formie świadczeń rzeczowych i koordynowanie realizacji zadań z tym związanych - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa miejscowego;
- analiza i weryfikacja szczegółowa projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego.
|
Zastępca Dyrektora ds. Gospodarowania Zasobem - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie propozycji działań niezbędnych do rozwiązywania lokalowych problemów mieszkaniowych z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców;
- przygotowywanie opracowań i analiz dotyczących wykorzystania gminnego zasobu mieszkaniowego;
- opracowywanie projektów przepisów prawa miejscowego oraz innych regulacji dotyczących problematyki mieszkaniowej;
- organizowanie wykonania uchwał Rady Miasta Białystok w szczególności w sprawach:
- wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Białystok,
- zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu,
- zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony;
- przygotowywanie opracowań i analiz dotyczących wykorzystania zasobu lokali użytkowych oraz przekazanych do zarządzania nieruchomości gruntowych lub budynkowych;
- opracowywanie projektów prawa miejscowego oraz innych regulacji dotyczących zasad gospodarowania zasobem lokali użytkowych i przekazanych do zarządzania nieruchomości gruntowych lub budynkowych;
- nadzorowanie realizacji zadań dotyczących gospodarowania zasobem lokali mieszkalnych, budynków i lokali użytkowych oraz nieruchomości gruntowych;
- nadzór nad dokumentacją budynków i lokali;
- nadzorowanie zadań dotyczących optymalizacji sposobu dostarczania energii do zasobu i minimalizacji kosztów z tym związanych;
- nadzorowanie spraw związanych z pozyskaniem środków ze źródeł zewnętrznych oraz rozliczeń dofinansowanych przedsięwzięć;
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji zgłoszeń, skarg i wniosków w zakresie spraw prowadzonych przez podległych kierowników;
- nadzorowanie spraw związanych z funkcjonowaniem w budynkach gminnych sieci teletechnicznych;
- nadzorowanie i analizowanie zużycia mediów w budynkach gminnych oraz inicjowanie kontroli wspólnot mieszkaniowych w zakresie prawidłowości rozliczeń;
- nadzorowanie nad poszukiwaniem i pozyskiwaniem źródeł finansowania zadań Zarządu;
- nadzorowanie spraw związanych z zarządzanymi budowlami i obiektami budowlanymi o przeznaczeniu sportowo-rekreacyjnym;
- nadzorowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie utrzymania terenów rekreacyjnych, boisk sportowych oraz letniego i zimowego porządku i czystości terenów sportowo-rekreacyjnych.
|
Dział Lokali Mieszkalnych - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- realizowanie zadań związanych z zaspakajaniem potrzeb mieszkaniowych osób uprawnionym do otrzymania gminnych lokali mieszkalnych, stosownie do obowiązujących zasad ich wynajmowania;
- zawieranie, zmiana oraz wypowiadanie umów najmu lokali mieszkalnych;
- zawieranie umów dotyczących wykonania remontu lokalu na koszt najemcy;
- uczestniczenie w eksmisjach;
- przygotowywanie spraw w celu wszczęcia postępowania sądowego o opróżnienie lokalu;
- potwierdzanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego w stosunku do najemców bez tytułu prawnego;
- pokazywanie, przejmowanie i przekazywanie najemcom lokali;
- przeprowadzanie wizji lokalnych w zakresie prowadzonych spraw;
- rozpatrywanie i załatwianie skarg mieszkańców w zakresie używania lokalu w sposób sprzeczny z umową lub niezgodnie z jego przeznaczeniem w szczególności zakłócania porządku domowego;
- kontrola przestrzegania zgodności użytkowania z warunkami ustalonymi w umowie;
- prowadzenie mieszkaniowego banku danych lokali przeznaczonych do zamiany z zasobu Gminy Białystok;
- wykonywanie pośrednictwa w ramach systemowej zamiany lokali;
- przygotowywanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy w zakresie opróżniania, wywozu ruchomości i zabezpieczania gminnych lokali mieszkalnych i użytkowych wraz z pomieszczeniami przynależnymi w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych z udziałem Gminy Białystok.
|
Dział Lokali Użytkowych - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- przejmowanie nieruchomości na podstawie zarządzeń Prezydenta wraz z dokonaniem ich komisyjnego odbioru na podstawie protokołu;
- przekazywanie zwracanych nieruchomości, stosownie do zarządzeń Prezydenta wraz ze sporządzeniem dokumentu PT;
- prowadzenie i aktualizowanie ewidencji nieruchomości, budynków, budowli i lokali;
- prowadzenie działań marketingowych w odniesieniu do wolnych lokali użytkowych i niezagospodarowanych budynków i gruntów;
- organizowanie i prowadzenie przetargów na najem lokali użytkowych, budynków bądź dzierżawę gruntów;
- zawieranie, zmiana i wypowiadanie umów najmu, dzierżawy i użyczenia budynków, lokali, innych pomieszczeń oraz gruntów;
- kontrola przestrzegania zgodności użytkowania z warunkami ustalonymi w umowie;
- ustalanie stawek czynszu najmu i dzierżawy oraz naliczanie opłat z tytułu bezumownego korzystania z lokalu bądź nieruchomości;
- przejmowanie i przekazywanie nieruchomości i lokali najemcom/dzierżawcom;
- przygotowywanie spraw w celu wszczęcia postępowania sądowego o opróżnienie lokalu lub nieruchomości;
- uczestniczenie w eksmisjach;
- rozliczanie poniesionych nakładów, po uprzednim uzyskaniu opinii technicznej;
- załatwianie skarg i wystąpień użytkowników lokali użytkowych, garaży i nieruchomości w zakresie spraw należących do właściwości komórki organizacyjnej;
- analiza i weryfikacja szczegółowa projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego.
|
Dział Terenów Rekreacyjnych i Poszanowania Energii - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej i udział w postępowaniach przetargowych na wyłanianie dostawców mediów, w tym przygotowanie umów;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem w budynkach gminnych sieci teletechnicznych;
- kontrola, rejestracja i analiza zużycia mediów w budynkach gminnych;
- udział w kontroli wspólnot mieszkaniowych w zakresie prawidłowości rozliczeń użytkowników gminnych lokali;
- analiza kosztów pod kątem zużycia mediów;
- bieżąca analiza wyników pomiarów oraz wskaźników zużycia mediów;
- realizacja zadań związanych z opracowaniem świadectw charakterystyki energetycznej;
- poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań Zarządu;
- przygotowywanie wniosków o uzyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznych na realizację przedsięwzięć budowlanych;
- monitorowanie i rozliczanie przedsięwzięć dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych.
- prowadzenie i nadzorowanie spraw związanych z zarządzanymi budowlami i obiektami budowlanymi o przeznaczeniu sportowo-rekreacyjnym, poprzez:
- przeprowadzanie kontroli stanu technicznego obiektów sportowo-rekreacyjnych stosowanie do przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333);
- prowadzenie książek obiektów budowlanych dla nadzorowanych obiektów;
- nadzór nad właściwą eksploatacją obiektów i urządzeń stanowiących ich wyposażenie;
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości na obiektach sportowo-rekreacyjnych;
- kontrolę placów zabaw i boisk;
- kontrolowanie stanu technicznego urządzeń zabawowych, elementów wyposażenia boisk, elementów małej architektury i wykonywanie bieżących napraw;
- sprawdzenie stanu funkcjonalności i bezpieczeństwa użytkowania urządzeń zabawowych i obiektów małej architektury;
- przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy:
- w zakresie utrzymania terenów rekreacyjnych, boisk sportowych;
- w zakresie utrzymania letniego i zimowego porządku i czystości terenów sportowo-rekreacyjnych;
- w zakresie konserwacji i napraw terenów sportowo-rekreacyjnych;
- w zakresie innych spraw dotyczących bieżącego utrzymania zasobu - w ramach kompetencji działu;
- udział w przeglądach gwarancyjnych;
- kontrolowanie wykonania usług zlecanych podmiotom zewnętrznym – w zakresie kompetencji działu;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi w zasobie zarządzanych nieruchomości;
- zarządzanie w zakresie obiektów budowlanych o przeznaczeniu sportowo-rekreacyjnym wykonywanych w ramach Budżetu Obywatelskiego;
- analiza i weryfikacja szczegółowa projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego na dany rok kalendarzowy;
- monitorowanie stanu realizacji projektów Budżetu Obywatelskiego w zakresie zadań należących do kompetencji działu.
|
Stanowisko ds. dokumentacji budynków i lokali - zakres dzialania:
|
---|
- bieżące prowadzenie teczek lokali;
- gromadzenie dokumentacji technicznej budynków przekazywanej przez komórki organizacyjne;
- udostępnianie zgromadzonej dokumentacji na potrzeby komórek organizacyjnych za pokwitowaniem.
|
Główny Księgowy - zakres dzialania:
|
---|
- nadzór nad przygotowaniem i realizacją planu finansowego Zarządu;
- prowadzenia rachunkowości jednostki;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- kontrolowanie prawidłowości i terminowości sporządzania sprawozdań finansowych, rozliczeń z budżetem, ustalania zobowiązań podatkowych;
- analizowanie wyników ekonomicznych;
- nadzorowanie zadań dotyczących odciążeń użytkowników zarządzanego zasobu, w tym udzielania obniżki czynszu;
- prowadzenie nadzoru nad windykacją należności;
- nadzór nad inwentaryzacją majątku Zarządu;
- nadzorowanie pod kątem finansowym działań związanych z posiadaniem udziałów we wspólnotach mieszkaniowych.
|
Dział Ekonomiczno - Księgowy - zakres dzialania:
|
---|
- przygotowywanie i realizacja rocznych planów finansowych;
- opracowywanie analiz ekonomicznych;
- ewidencjonowanie kosztów i przychodów w oparciu o zakładowy plan kont i ustawę o rachunkowości;
- ewidencjonowanie dochodów i wydatków zgodnie z klasyfikacją budżetową;
- prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupów oraz sporządzanie deklaracji VAT 7;
- rozliczanie podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie rozliczeń z budżetem Gminy Białystok;
- sporządzanie sprawozdań finansowych;
- prowadzenie rejestrów kont rozrachunkowych z pracownikami, sporządzanie list płac oraz rozliczanie pozostałych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy;
- prowadzenie rozrachunków z kontrahentami;
- rozliczanie kaucji mieszkaniowych;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i innych składników majątkowych Zarządu;
- terminowe rozliczanie inwentaryzacji;
- kwalifikowanie ponoszonych kosztów jako wydatków strukturalnych;
- rozliczanie środków finansowych pozyskanych ze źródeł zewnętrznych na realizację przedsięwzięć budowlanych;
- prowadzenie spraw dotyczących rozrachunków ze wspólnotami mieszkaniowymi oraz dokonywanie kontroli prawidłowości wykorzystania przez nie środków finansowych;
- potwierdzanie sald kont rozrachunkowych;
- księgowanie operacji zgodnie z planem kont i polityką rachunkowości;
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat oraz rekompensat za koszty odzyskiwania należności.
|
Dział Czynszów - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- ewidencjonowanie wymiaru czynszu i opłat oraz dokonywanie bieżącej aktualizacji w programie czynszowym;
- bieżący monitoring kont najemców i dzierżawców pod kątem nadpłat;
- drukowanie i wysyłanie zawiadomień dotyczących zmiany opłat;
- księgowanie wpłat należności i bieżące kontrolowanie ich prawidłowości;
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat;
- potwierdzanie sald kont rozrachunkowych;
- comiesięczne wystawianie faktur z tytułu obciążeń czynszowych dla podmiotów gospodarczych w formie papierowej lub elektronicznej;
- prowadzenie rejestrów sprzedaży na potrzeby VAT;
- rozliczanie kaucji - lokale użytkowe;
- rozliczanie mediów oraz naliczanie opłat za dostawę mediów;
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania obniżek czynszu najemcom lokali mieszkalnych;
- potwierdzanie pod względem merytorycznym rachunków i faktur za lokale będące własnością gminy w budynkach wspólnot mieszkaniowych.
- drukowanie i wydawanie książeczek opłat czynszowych;
- potwierdzanie wysokości wydatków na mieszkanie osobom ubiegającym się o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
|
Dział Windykacji - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- bieżący monitoring kont najemców i dzierżawców pod kątem zaległości w opłatach;
- monitowanie dłużników w miejscu ich zamieszkania;
- prowadzenie windykacji telefonicznej;
- wysyłanie przedsądowych wezwań do zapłaty i uprzedzeń o zamiarze wypowiedzenia umowy najmu;
- prowadzenie spraw dotyczących umorzenia zaległości czynszowych, rozkładania spłaty zaległości na raty, odraczania terminów spłat zaległości oraz spłaty zadłużenia w formie świadczenia rzeczowego;
- prowadzenie spraw dotyczących zawarcia ugody w sprawie spłaty zadłużenia;
- występowanie do MOPR o opinie w sprawach dotyczących umorzenia wierzytelności;
- występowanie do sądu celem ustalenia spadkobierców dłużnika;
- występowanie do właściwych organów celem ustalenia miejsca zamieszkania dłużnika;
- kwalifikowanie spraw do skierowania na drogę postępowania sądowego i komorniczego o zapłatę;
- sporządzanie wniosków egzekucyjnych w zakresie zapłaty i egzekwowanie należności na podstawie orzeczeń sądowych, w drodze postępowania egzekucyjnego;
- występowanie z wnioskiem o wszczęcie, zawieszenie, wznowienie bądź umorzenie postępowania komorniczego;
- intensyfikowanie działań windykacyjnych poprzez korzystanie w tym zakresie z usług podmiotów zewnętrznych.
|
Dział Obsługi Tergowiska Miejskiego - zakres dzialania:
|
---|
- opracowywanie planu rzeczowo-finansowego w zakresie zadań należących do kompetencji działu;
- załatwianie skarg i wystąpień interesantów w zakresie działalności targowiska;
- sprzątanie terenu targowiska, pomieszczeń socjalnych i biurowych oraz sanitariatów;
- egzekwowanie przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów porządkowych;
- opracowanie i nadzór nad przestrzeganiem regulaminu targowiska;
- ewidencjonowanie stanów podliczników energii elektrycznej oraz wody na terenie targowiska;
- dokonywanie bieżących napraw i remontów oraz usuwanie nieprzewidzianych awarii na terenie i w budynkach targowiska oraz napraw znajdującego się na nim wyposażenia;
- dokonywanie bieżących przeglądów obiektów;
- uczestniczenie w pracach związanych z inwestycjami na targowisku;
- organizowanie odbiorów odpadów z terenu targowiska;
- sprawowanie dozoru mienia;
- otwieranie i zamykanie targowiska.
|
SCHEMAT ORGANIZACYJNY ZARZĄDU MIENIA KOMUNALNEGO W BIAŁYMSTOKU
 

        

        

        

        

    

 

 
|